Przetargi i ogłoszenia

To jest wersja archiwalna tej strony z dnia: 04-09-2020. Zobacz wersję aktualną.
Powód wprowadzenia zmian: aktualizacja.


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Dostawa wraz z montażem sceny widowiskowej adoptowanego na cele społeczno - kulturalne budynku w Chludowie.


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)

 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego

o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  Zatwierdził: Andrzej Ogórkiewicz - Dyrektor

 Nr sprawy: CKIBP/340/2/2020 

 

Suchy Las, dnia 04.09.2020 r.

1. Zamawiający

1.1.    Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las

62-002 Suchy Las, ul. Szkolna 16

Tel. 612 500 400

NIP: 777-14-03-308

Regon: 632501359

Internet: http://osrodekkultury.pl/

1.2.    Adres do korespondencji:

Jak wyżej

Wszelkie pisma i pytania Wykonawcy winni kierować na adres do korespondencji wskazany w pkt. 7.4. SIWZ.

2. Tryb udzielenia zamówienia

2.1.       Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.2.       Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego:

1)   Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.  Dz. U. 2019, poz.1843 ze zm. – dalej „pzp”) wraz z aktami wykonawczymi,

2)   Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. 2019, poz. 1145 ze zm.).

3. Opis przedmiotu zamówienia

3.1.    Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem sceny widowiskowej adoptowanego na cele społeczno-kulturalne budynku w Chludowie.

Warunki realizacji zamówienia zostały opisane w szczególności w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.

Kod CPV: 32321200-1 Urządzenia audiowizualne

Kod CPV: 32330000-5 Aparatura do nagrywania i powielania dźwięku i obrazu wideo

Kod CPV: 32340000-8 Mikrofony i głośniki

Kod CPV: 32350000-1 Części sprzętu dźwiękowego i wideo

Kod CPV: 32360000-4 Urządzenia komunikacji wewnętrznej

Kod CPV: 32322000-6 Urządzenia multimedialne

Kod CPV: 38652100-1 Projektory

Kod CPV: 31500000-1 Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne

Kod CPV: 39150000-8 Różne meble i wyposażenie

 

3.2.  Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ jak i we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, mając na względzie następujące uwarunkowania realizacji zamówienia:

1)     Wykonawca przy realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wykonania niezbędnych zabezpieczeń w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osób

2)     Wykonawca zobowiązany będzie do stałego sprzątania w rejonie prowadzonych prac, Wykonawca zapewni usuwanie odpadów powstających w wyniku realizacji zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami

3)     Wykonawca zobowiązany jest ująć w ofercie wszelkie czynności, bez których nie można wykonać zamówienia należycie

4)     Koszty wynikające z powyższych uwarunkowań realizacyjnych oraz powyższych zobowiązań wykonawcy należy ująć w ofercie.

3.3.  Wykonawca musi zaoferować co najmniej 24-miesięczny okres gwarancji i rękojmi na wykonane zamówienie. Wskazany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi jest okresem podstawowym. Wykonawca nie może zaproponować krótszego okresu gwarancji podstawowej niż określony przez Zamawiającego (24 miesiące). W takim przypadku oferta Wykonawcy zostanie uznana jako oferta niezgodna z SIWZ i zostanie odrzucona przez Zamawiającego (art. 89 ust. 1 pkt. 2). Wykonawca w ramach dodatkowego kryterium oceny ofert w ofercie może zaproponować dodatkowy okres gwarancji. Zamawiający w takim przypadku zsumuje okres podstawowy i okres dodatkowy gwarancji. Zamawiający oświadcza, iż zrównuje okres gwarancji i rękojmi do sumarycznego okresu podstawowego gwarancji i okresu dodatkowego.

Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty odbioru przedmiotu zamówienia. Wykonawca w okresie gwarancji zobowiązany jest do dokonywania własnym staraniem i na swój koszt przeglądów gwarancyjnych i konserwacji wynikających z instrukcji zamontowanych materiałów, elementów, urządzeń i wyposażenia, zgodnie z zaleceniami bądź wymaganiami ich producentów, naprawa zainstalowanych materiałów, elementów i urządzeń, oraz usuwanie usterek powstałych i zgłoszonych w okresie gwarancji, szczegółowo opisane zostały we wzorze umowy. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ciągłość funkcji naprawionych elementów, co należy skalkulować w cenie ryczałtowej oferty.

3.4.  Zamawiający zaznacza, iż użyte w SIWZ w szczególności w załączniku nr 1 do SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ oraz w załączniku nr 1 do SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i/lub funkcjonalne.

3.5.    Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

3.6.    Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 7 pzp.

3.7.    Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

3.8.  Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

3.9.  Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

3.10.        Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

3.11.        Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia o którym mowa w art. 36a ust. 2 pzp.

3.12.        Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4  pzp.

3.13.        Zamawiający nie przewiduje dokonywania rozliczeń w walutach obcych.

3.14.        Zamawiający nie przewiduje prawa opcji.

4. Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zamówienia – 40 dni licząc od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

5. Warunki udziału w postępowaniu i podstawy wykluczenia

5.1.       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1)     nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy oraz art.24 ust.5 pkt 1  pzp.

2)     spełniają warunki udziału w postępowaniu, tj.:posiadają zdolności techniczne i zawodowe do wykonania zamówienia.

5.2.       Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 6 SIWZ, na zasadzie „spełnia” albo „nie spełnia” wymaganego warunku.

5.3.       Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący zdolności technicznych i zawodowych, niezbędnych do wykonywania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy  Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: 1 (jedną) dostawę polegającą na dostawie, montażu i uruchomieniu urządzeń audio w celu nagłośnienia sceny/pomieszczenia, o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto.

UWAGA 1

W przypadku umów wykonywanych, tj. takich, których realizacja nie zakończyła się przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wykazać tylko te dostawy zrealizowane w ramach takiej umowy, które na dzień upływu terminu składania ofert zostały faktycznie zakończone i które spełniają warunki określone w pkt. 5.3.

UWAGA 2

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie samodzielnie w całości. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postepowaniu, określonego powyżej polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot.

UWAGA 3

W przypadku podania wartości dostaw w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeżeli w tym dniu nie publikowano kursu tej waluty – według ostatniego średniego kursu Narodowego Banku Polskiego przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

5.4.       Zamawiający wykluczy z postępowania:

1)     na podstawie obligatoryjnych przesłanek wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 12 – 23 pzp;

a)     pkt 12 ustawy - wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

b)     pkt 13 ustawy - wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

- o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1444) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133),

- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,

- skarbowe,

- o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);

c)     pkt 14 ustawy - wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w lit. b);

d)     pkt 15 ustawy - wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

e)     pkt 16 ustawy - wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;

f)      pkt 17 ustawy - wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

g)     pkt 18 ustawy - wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

 

h)     pkt 19 ustawy - wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

i)      pkt 20 ustawy - wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

j)      pkt 21 ustawy - wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2020 r. poz. 358);

k)     pkt 22 ustawy - wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

l)      pkt 23 ustawy - wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

2)     na podstawie fakultatywnych przesłanek wykluczenia, o których mowa w art.24 ust.5:

a)     pkt 1 ustawy - wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2020 r. poz. 814 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1228);

5.5.       Procedura sanacyjna - samooczyszczenie

1)     Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

2)     W celu skorzystania z instytucji „samooczyszczenia”, Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia stosownej informacji w oświadczeniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, a następnie, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy, do złożenia dowodów, o których mowa w pkt. 1).

3)     Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna przedstawione dowody, o których mowa w pkt. 1), za wystarczające.

6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.

DOKUMENTY SKŁADANE DO UPŁYWU TERMINU SKŁADANIA OFERT:

6.1.    W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

6.2.    W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT

6.3.    W celu potwierdzenia braku podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według wzoru – załącznik nr 5 do SIWZ) oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, dokumenty o których mowa w niniejszym punkcie zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

6.4.    Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury określonej w art. 24aa ust. 1 ustawy, zgodnie z którym Zamawiający może dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

6.5.    Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz  braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia:

1)     w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - wykazu dostaw  wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ (zawierającego informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału opisanych w punkcie 5.3. SIWZ).

 

Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy (co najmniej 1 (jedna) dostawa polegającą na dostawie, montażu i uruchomieniu urządzeń audio w celu nagłośnienia sceny/pomieszczenia, o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto) były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2)     w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie  zamówienia, o których mowa w pkt 5.4.2) lit. a – odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt 1 pzp;

UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, dokument o którym mowa w niniejszym punkcie zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

6.6.    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.4.2) lit. a) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

6.7.    Dokument, o którym mowa w pkt. 6.6. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6.8.    Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.6., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 6.7. ma odpowiednie zastosowanie.

6.9.    W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.10.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6.5.1), pkt. 6.5.2), pkt 6.6.-6.9.,w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W takim przypadku Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

6.11.W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6.5.1), pkt. 6.5.2), pkt 6.6.-6.9., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

6.12.Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

6.13.Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

6.14.Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1282), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

6.15.Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.

6.16.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.

6.17.Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

6.18.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1282), wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w ww. rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

KORZYSTANIE Z ZASOBÓW INNYCH PODMIOTÓW W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

6.19.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

6.20.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – dokument ten (np. zobowiązanie) należy dołączyć do oferty.

6.21.Z dokumentu (np. zobowiązania, o którym mowa w pkt 6.20. musi wynikać w szczególności:

1)     zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

2)     sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,

3)     zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,

6.22.Zamawiający będzie oceniał, czy udostępnianie wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 pzp.

6.23.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 6.19., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:

1)     zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub

2)     zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 6.19. SIWZ.

6.24.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach nr 3 i 4 do SIWZ.

6.25.Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego będzie zobowiązany złożyć oświadczenia i dokumenty podmiotu, na zdolności lub sytuację którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, w celu wykazania spełniania tych warunków oraz na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania tego podmiotu.

INFORMACJA NA TEMAT MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA JEDNEJ OFERTY PRZEZ DWA LUB WIĘCEJ PODMIOTÓW

6.26.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty, przez dwa lub więcej podmiotów np. konsorcjum firm, spółkę cywilną), pod warunkiem, że taka oferta będzie spełniać następujące wymagania:

1)     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;

2)     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie przedłożą wraz z ofertą stosowny dokument (pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie pełnomocnika, o którym mowa w pkt 1;

3)     Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika);

4)     Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z Wykonawcą występującym jako Pełnomocnik pozostałych.

6.27.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia (załącznik nr 3 i 4 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu  oraz brak podstaw wykluczenia. Zamawiający będzie oceniał czy nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1 pzp.

INFORMACJA NA TEMAT UCZESTNICTWA PODWYKONAWCÓW

6.28.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

6.29.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług.

6.30.Zamawiający żąda informacji, o których mowa w pkt. 6.29, w przypadku zamówień na dostawy, usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, lub zamówień od dostawców uczestniczących w realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi.

6.31.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

6.32.Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi podać w formularzu oferty (Tabela znajdująca się na stronie 2 formularza oferty), o ile jest to wiadome, wykaz proponowanych podwykonawców. Jeżeli Wykonawca pozostawi ten punkt załącznika nie wypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane bez udziału podwykonawców. Jeżeli Wykonawca wskaże realizację zamówienia przy udziale podwykonawcy powinien również w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SIWZ) wskazać część/zakres realizacji przedmiotu zamówienia, która zostanie wykonana przez podwykonawcę.

6.33.Informacje dodatkowe o podwykonawstwie:

1)     Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za wszelkie czynności, których wykonanie powierzył podwykonawcom. Wykonawca odpowiada za działania, uchybienia i zaniechania podwykonawców jak za własne.

2)     Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za dokonywanie w terminie i w należytej wysokości wszelkich rozliczeń finansowych z podwykonawcami.

3)     Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.

7. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów oraz osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.

7.1.       Wszelkie pytania, wnioski, zawiadomienia, wezwania oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych drogą elektroniczną.

7.2.       W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający uzna, iż pismo wysłane przez Zamawiającego drogą elektroniczną (zgodnie z danymi podanymi przez Wykonawcę) zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się przez Wykonawcę z treścią pisma.

7.3.       Zamawiający dopuszcza także formę porozumiewania się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. 2020 poz. 1041), osobiście lub za pośrednictwem posłańca.

7.4.       Osobami upoważnionymi ze strony Zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami są: 

- Matylda Strebejko-Komarowska–  tel. 612 500 400

Adres do korespondencji: kontakt@osrodekkultury.pl

7.5.       Postępowanie oznaczone jest znakiem: CKIBP/340/2/2020 Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na podane oznaczenie.

7.6.       Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ.

7.7.       Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.

8. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

9. Termin związania ofertą

9.1.  Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

9.2.       Przedłużenie terminu związania ofertą jest możliwe na zasadach określonych w art.85 pzp.

10. Opis sposobu przygotowania ofert

10.1.     Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1)     formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), wypełniony i podpisany przez Wykonawcę,

2)     Oświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 3 i 4 do SIWZ).

3)     Dokumenty (zobowiązanie podmiotu trzeciego), w celu oceny czy Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu (art. 22a ustawy)    – jeśli dotyczy,

4)     Pełnomocnictwo wystawione w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii – jeśli dotyczy.

10.2.     Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę sporządzoną w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym. Ofertę oraz oświadczenia, o których mowa w art. 25a ustawy, składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.

10.3.     Oferta oraz wszystkie wymagane druki, formularze, oświadczenia, opracowane zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu/-ów osoby/osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy.

10.4.     Oferta i załączniki podpisane przez pełnomocnika wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia musi zostać złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

10.5.     O

Aktualna wersja tej strony →