Regulamin organizacyjny

To jest wersja archiwalna tej strony z dnia: 10-10-2016. Zobacz wersję aktualną.
Powód wprowadzenia zmian: aktualizacja.

 

ZARZĄDZENIE NR 57/2016

DYREKTORA CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ GMINY SUCHY LAS

z dnia 30 września 2016 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu organizacyjnego Centrum Kultury
 i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las

 

           

            Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2012 r. poz. 406) oraz § 10 Statutu Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las zarządzam, co następuje:

 

§ 1

Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las, w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia. Załącznik do Regulaminu stanowi Schemat organizacyjny Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las.

 

§ 2

Każdy nowo zatrudniony pracownik przed przystąpieniem do pracy zostaje zapoznany z niniejszym regulaminem, co potwierdza w pisemnym oświadczeniu, które jest włączane do jego akt osobowych.

 

§ 3

Traci moc zarządzenie nr 47/2016/ Dyrektor Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las z dnia 28 października 2013 r. w sprawie wprowadzenie Regulaminu organizacyjnego Ośrodka Kultury Gminy Suchy Las.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1 do zarządzenia

Nr57/2016 Dyrektora CKiBP z dnia 30.09.2016 r.  w sprawie

przyjęcia Regulaminu organizacyjnego

Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ

GMINY SUCHY LAS

 

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

Regulamin organizacyjny, zwany dalej Regulaminem, jest wewnętrznym aktem prawnym określającym strukturę organizacyjną Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las, jego zakres działania oraz zakres odpowiedzialności osób w nim zatrudnionych, bez względu
na podstawę prawną zatrudnienia.

 

§ 2

CKiBP działa na podstawie:

1)      Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 406 ze zm.),

2)      Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 642),

3)      Statutu Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las (uchwała
nr XXXVI/360/13 Rady Gminy Suchy Las  z dnia 27 czerwca 2013 roku w sprawie Statutu Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las).

 

§ 3

Użyte w regulaminie sformułowania lub skróty oznaczają:

- CKiBP – Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las,

- Dyrektor – dyrektor CKiBP

-Zastępca Dyrektora – zastępca dyrektora ds. administracyjno-organizacyjnych i marketingu CKiBP

- Główny księgowy – główny księgowy CKiBP

- Kierownik biblioteki – kierownik Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las

- Organizator – Gmina Suchy Las

- BP – Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las

- DK – Dział Organizacji Działalności Kulturalnej

- AOM – Dział Administracyjno-Organizacyjny i Marketingu

- FN – Dział Finansowo-Księgowy,

- filia biblioteczna – filia Biblioteki Publicznej,

- pracownicy – pracownicy CKiBP

 

§ 4

Regulamin nadawany jest przez Dyrektora po zasięgnięciu opinii Organizatora.

 

 

 

§ 5

1.      W CKiBP wydawane są następujące akty normatywne:

1)      zarządzenia – przepisy do stałego przestrzegania, stałego terminowego wykonania bądź terminowego wykonania,

2)      regulaminy – przepisy  o charakterze stałym, określające zasady i tryb

      postępowania,

3)      instrukcje -  przepisy proceduralne o charakterze stałym, określające tryb

      postępowania,

4)      polecenia – przepisy o charakterze informacyjno-przypominającym.

 

§ 6

  1. Siedziba CKiBP znajduje się przy ulicy Szkolnej 16 w Suchym Lesie.
  2. CKiBP prowadzi również działalność w filiach bibliotecznych  w Chludowie, ul. Szkolna 2
     i Złotnikach, ul. Żukowa 14.

 

§ 7

CKiBP jako samorządowa instytucja kultury używa pieczęci o treści:

Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna

Gminy Suchy Las

ul. Szkolna 16, 62-002 Suchy Las

tel. 61 25 00 400, fax 61 25 00 404

identyfikator 632501359, NIP 777-14-03-308

 

 

ROZDZIAŁ II

ORGANIZACJA.

 ZARZĄDZANIE I KIEROWANIE

 

§ 8

1.      W strukturze organizacyjnej CKiBP występują:

1)      Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las im. Jerzego Mańkowskiego,

2)      Dział  Organizacji Działalności Kulturalnej,

3)      Dział  Administracyjno-Organizacyjny i Marketingu,

4)      Dział Finansowo-Księgowy,

5)      Sekretariat.

  1. W ramach Biblioteki Publicznej działają filie biblioteczne: w Chludowie i Złotnikach.
  2. Schemat organizacyjny CKiBP stanowi załącznik nr 1  Regulaminu.

 

§ 9

      1.   Dyrektora  powołuje i odwołuje Wójt Gminy Suchy Las.

      2.   Dyrektor zarządza i kieruje CKiBP przy pomocy:

1)  Zastępcy Dyrektora,

2)  Kierownika biblioteki,

3)  Głównego księgowego.

      3.   Do podstawowych obowiązków Dyrektora należy  zabezpieczenie zadań statutowych

            CKiPB w zakresie:

1)     realizacji celów i zadań,

2)      organizacji CKiPB,

3)      gospodarowania mieniem,

4)      właściwego wydatkowania środków publicznych.

  1. Dyrektor  CKiBP  w szczególności:

      1)   zarządza instytucją i reprezentuje ją na zewnątrz,

2)   uprawniony jest  jednoosobowo do wykonywania czynności prawnych

      w imieniu CKiBP, chyba że wskaże  pełnomocnika i zakres jego umocowania,

3)  we współpracy z Zastępcą Dyrektora, Kierownikiem biblioteki i Głównym

      księgowym ustala  roczne plany finansowe,

                        4 )  przedstawia Organizatorowi projekty planów finansowych i sprawozdań

                              z  wykonania planu,

5)      określa strukturę organizacyjną CKiBP,

6)      zapewnia sprawne funkcjonowanie poszczególnych działów CKiBP,

7)       nadaje ogólny kierunek działalności CKiBP oraz sprawuje nadzór nad  działalnością instytucji i poszczególnymi działami,

8)      czuwa nad racjonalnym, celowym  i efektywnym gospodarowaniem środkami finansowymi i mieniem,

9)      sprawuje nadzór nad kontrolą wewnętrzną,

10)   zatrudnia i zwalnia pracowników,

11)   zatrudnia pracowników na umowy cywilno-prawne,

12)   ustala program działalności kulturalnej i edukacyjno-artystycznej CKiBP,

13)   organizuje działalność kulturalną i edukacyjno-artystyczną  w ramach

 podległego Działu  DK,

14)   dba o utrzymanie kompetencji  pracowników i ich znajomość aktualnych przepisów prawnych.

  1. W razie nieobecności Dyrektora jego obowiązki w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania CKiBP wykonuje Zastępca Dyrektora, w razie nieobecności Zastępcy -  Kierownik biblioteki; zastępstwo nie dotyczy możliwości zatrudniania i zwalniania pracowników, chyba że zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 52 KP.
  2. Zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
  3. Kierownika biblioteki i Głównego księgowego zatrudnia i zwalnia Dyrektor.

8.      Zastępca Dyrektora, Kierownik biblioteki i Główny księgowy  podlegają bezpośrednio Dyrektorowi.

 

§ 10

Do obowiązków Zastępcy Dyrektora w szczególności należy:

1.      zarządzanie i kierowanie CKiBP podczas nieobecności Dyrektora, w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania instytucji,

2.      kierowanie Działem AOM, nadzór i kontrola nad pełną i terminową realizacją zadań podległego  działu,

3.      wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników Działu AOM, opracowywanie harmonogramów czasu pracy podległych pracowników i  kontrola ich rzeczywistego wykorzystania,

4.      wykonywanie następujących czynności z zakresu prawa pracy wobec dyrektora: podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego, podpisywanie urlopów, podpisywanie świadectwa pracy,

5.      udział w przygotowywaniu z Dyrektorem, Kierownikiem biblioteki i Głównym księgowym projektów  planów finansowych i sprawozdań dotyczących  działalności CKiBP oraz opracowywanie planów finansowych i sprawozdań w zakresie działalności Działu AOM, w tym sprawozdań GUS,

6.       odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie mieniem CKiBP,

7.       nadzór i kontrola nad zamówieniami publicznymi,  aktualizacją procedur kontroli zarządczej,

8.       wynajem  pomieszczeń  CKiBP podmiotom zewnętrznym, 

9.       wybór firmy sprzątającej i nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w budynkach i obiektach oraz na terenie przyległym,

10.  realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i ochrony fizycznej, mienia, przeciwpożarowej, monitoringu i ubezpieczenia osób i mienia,

11.  planowanie remontów w budynkach i pomieszczeniach CKiPB i nadzór nad ich prowadzeniem,

12.  organizacja archiwum,

13.   organizacja widowni,

14.  świadczenie usług reklamowych na zasadach komercyjnych, prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych, w tym nadzór nad sprawnym działaniem strony internetowej CKiBP,

15.  pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność statutową CKiBP,

16.  dbałość o utrzymanie kompetencji podległych pracowników i ich znajomość aktualnych przepisów prawnych.

 

§ 11

Do obowiązków Kierownika biblioteki  w szczególności należy:

1.      zastępowanie Dyrektora podczas jego nieobecności i nieobecności Zastępcy Dyrektora,

2.      kierowanie biblioteką publiczną, organizacja i koordynacja pracy bibliotek,  nadzór  merytoryczny nad bibliotekami,

3.      nadzór, kontrola i ocena pracy podległych pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy oraz opracowywanie harmonogramów czasu pracy podległych pracowników i  kontrola ich rzeczywistego wykorzystania,

4.      opracowywanie programów działalności biblioteki, planów finansowych i sprawozdań w zakresie działalności bibliotecznej,

5.       udział w przygotowywaniu z Dyrektorem, Zastępcą Dyrektora i Głównym Księgowym projektów,  planów finansowych i sprawozdań dotyczących  działalności CKiBP,

6.      sporządzanie  sprawozdań GUS dotyczących działalności bibliotek,

7.      prowadzenie szczegółowej ewidencji mienia CKiPB,

8.      wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników bibliotek,

9.      dbałość o utrzymanie kompetencji podległych pracowników i ich znajomość aktualnych przepisów prawnych,

10.  przygotowywanie zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujących działalność biblioteki,

11.  czuwanie nad prawidłowością działania systemu informatycznego, sieci komputerowej, sprzętem komputerowym,

12.  przygotowywanie projektów dot. pozyskania środków zewnętrznych dla instytucji, współpraca w tym zakresie z pozostałymi działami.

 

§ 12

 Do obowiązków Głównego Księgowego w szczególności należy:

1.      prowadzenie rachunkowości jednostki, w tym obowiązek:

1)       prowadzenia ksiąg rachunkowych,

2)      stosowania przyjętych zasad (polityki) rachunkowości,

3)       okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów (z wyłączeniem odpowiedzialności za przeprowadzenie spisu z natury),

4)      wyceny aktywów i pasywów oraz rozliczenia inwentaryzacji,

5)      sporządzenia sprawozdań finansowych i budżetowych,

  1. przygotowanie projektu planu finansowego,
  2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi po zatwierdzeniu dokumentów przez Dyrektora lub innego upoważnionego pracownika,
  3. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
    z planem finansowym,
  4. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  5. przygotowywanie  zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujących gospodarkę kasową, politykę rachunkowości,  zasady i kontrolę prawidłowości przeprowadzania inwentaryzacji,
  6. nadzór, kontrola i ocena pracowników zatrudnionych na wszystkich stanowiskach pracy pod kątem realizacji zadań finansowych,
  7. nadzór, kontrola i ocena pracy podległych pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy oraz opracowywanie harmonogramów czasu pracy podległych pracowników i  kontrola ich rzeczywistego wykorzystania,
  8. wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników działu FK,
  9. dbałość o utrzymanie kompetencji podległych pracowników i ich znajomość aktualnych przepisów prawnych.

 

§ 13

Dział Organizacji Działalności Kulturalnej realizuje zadania w zakresie:

  1. organizacji przedstawień teatralnych, koncertów muzycznych, projekcji filmowych, wystaw  i innych imprez kulturalnych,
  2. organizacji konkursów, przeglądów, warsztatów,
  3. organizacji własnych imprez i imprez na zlecenie instytucji, firm i innych podmiotów,
  4. inicjowania i organizacji zajęć artystycznych, w tym kół zainteresowań, pracowni artystycznych, warsztatów, kursów itp. działalności edukacyjno-artystycznej,
  5. przygotowywania i organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży podczas przerw w nauce szkolnej,
  6. prowadzenia działań z zakresu animacji społecznej i aktywizowania społeczności lokalnej,
  7. promocji i reklamy wydarzeń artystycznych i działalności edukacyjno-artystycznej,
  8. prowadzenia dokumentacji merytorycznej i organizacyjnej dotyczącej realizowanych zadań,
  9. przygotowania propozycji programowej.

 

§ 14

1.      W  Dziale DK zatrudnionych jest 3 pracowników.

2.      Pracownicy bezpośrednio podlegają Dyrektorowi.

 

§ 15

Dział  Administracyjno-Organizacyjny i Marketingu, odpowiada w szczególności za:

1.      prowadzenie spraw osobowych pracowników CKiBP,

2.      realizację przepisów z zakresu bhp,

3.      harmonogramy pracy, ewidencję i rozliczanie  czasu pracy,

4.      remonty i bieżące konserwacje,

5.      prawidłowe gospodarowanie mieniem,

6.      wynajem, użyczenia sprzętu stanowiącego wyposażenie  CKiBP,

7.      zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków i obiektów CKiBP oraz normatywne ich wyposażenie w sprzęt ppoż.,

8.      dokonywanie zakupów dotyczących bieżącej działalności zgodnie z zapotrzebowaniem poszczególnych działów,

9.      sprawne działanie punktu informacyjnego i szatni,

10.  porządek w CKiBP i wokół obiektów,

11.  organizację techniczną imprez,

12.  marketing i promocję.

 

                                                                       § 16

       1.  W Dziale  AOM zatrudnionych jest 5 pracowników, w tym Zastępca Dyrektora.

       2. Pracownicy bezpośrednio podlegają Zastępcy Dyrektora.

 

§ 17

Biblioteka realizuje zadania, w zakresie:

1.      gromadzenie, opracowanie i przechowywanie i ochrona  materiałów bibliotecznych,

2.      udostępnianie materiałów bibliotecznych na miejscu, wypożyczanie do domu oraz prowadzenie wypożyczeń międzybibliotecznych,

3.      prowadzenie działalności informacyjno-bibliotecznej,

4.      umożliwianie czytelnikom dostępu do Internetu i edukacja medialna w ramach tworzenia społeczeństwa informatycznego,

5.      popularyzacja i promowanie książek i czytelnictwa,

6.      prowadzenia działalności wydawniczej,

7.      organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży w czasie wolnym od nauki szkolnej,

8.      współdziałanie z innymi bibliotekami, instytucjami upowszechniania kultury, organizacjami i towarzystwami w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczeństwa,

9.      doskonalenie form i metod pracy bibliotecznej.

 

                                                                 § 18

1.      W BP zatrudnionych jest 8 osób, w tym Kierownik biblioteki.

2.      Pracownicy bezpośrednio podlegają Kierownikowi biblioteki.

 

 

§ 19

Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości instytucji zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości w sposób prawidłowy, zapewniający rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej, wyniku finansowego oraz rentowności,
  2. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
  3. przygotowywanie sprawozdań finansowych, budżetowych  i statystycznych,
  4. przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
  5. zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania planu finansowego,
  6. zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej CKiBP, w tym m.in. nadzór nad prawidłowym wydawaniem, prowadzeniem i rozliczaniem wpływów z raportów kasowych, zaliczek i innych należności bądź zobowiązań finansowych,
  7. prowadzenie rejestru i rozliczanie podatku VAT,
  8. sporządzanie list płac i wypłata wynagrodzeń,
  9. regulowanie zobowiązań wobec urzędów administracji rządowej, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Organizacji Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi lub prawami pokrewnymi,
  10. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi po zatwierdzeniu dokumentów przez Dyrektora,
  11. prowadzenie nadzoru nad  mieniem  CKiBP, w tym m.in. rozliczanie inwentaryzacji,
  12. wspieranie działów przy pisaniu projektów dot. pozyskania środków zewnętrznych na dofinansowanie działalności statutowej  CKiBP,
  13. kompleksowa obsługa finansowa zadań oraz projektów realizowanych przez  CKiBP w ramach odrębnie zawartych umów oraz pozyskanych środków zewnętrznych,
  14. kompleksowa obsługa finansowa przychodów  CKiBP, w tym m.in. naliczanie odsetek od nieterminowych należności,
  15. przygotowanie standardowych i niestandardowych raportów i analiz finansowych dla Dyrektora i Zastępcy Dyrektora  CKiBP, kierownika biblioteki
  16. kontakty i współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie dotyczącym zadań, za które odpowiada (US, ZUS),
  17. prowadzenie dokumentacji dot. realizowanych zadań,
  18. prawidłowego obliczenia i terminowego przekazania:

1) składek na ubezpieczenia społeczne,

2) składek na ubezpieczenie zdrowotne,

3) składek na Fundusz Pracy,

4) PFRON (pow. 25 osób),

5) zaliczek na podatek dochodowy.

 

§ 20

       1.  W Dziale FN zatrudnione są 3 osoby, w tym Główny księgowy.

2.      Pracownicy działu podlegają bezpośrednio Głównemu księgowemu.

 

§ 21

Sekretariat odpowiada w szczególności za:

1.      planowanie i organizowanie pracy Dyrektora i Zastępcy Dyrektora,

2.      obsługę interesantów,

3.      organizowanie przepływu dokumentów i informacji wewnętrznych i zewnętrznych,

4.      prowadzenie kancelarii,

5.      redagowanie dokumentów służbowych,

6.      prowadzenie rejestru faktur i umów,

7.      prowadzenie punktu kasowego,

8.      windykacje należności,

9.      wystawianie faktur,

10.  zaopatrzenie w materiały biurowe i spożywcze.,

11.  prowadzenie rejestru pieczątek,

12.  sprzedaż biletów i przyjmowanie wpłat.

 

§ 22

1.      Sekretariat zatrudnia 1 pracownika sekretariatu.

2.      Pracownik sekretariatu podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

 

 

§ 23

Zadania pracowników CKiBP szczegółowo określają zakresy ich czynności.

 

 

ROZDZIAŁ IV

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 24

W Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej obowiązują następujące akty prawne:

  1. Statut CKiBP,
  2. Regulamin organizacyjny,
  3. Regulamin pracy, 
  4. Regulamin wynagradzania,
  5. Regulamin premiowania,
  6. Regulamin przyznawania nagród,
  7. Procedury kontroli zarządczej, w tym Polityka rachunkowości.

 

§ 25

Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym  dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego ustalenia.

 

 

Dyrektor

 

                                                                                  ..............................................................

 

 

 

 

 

 

 

Opinia:

….................................................................

Wójta Gminy Suchy Las

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktualna wersja tej strony →