REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las, zwane dalej CKiBP, jest samorządową instytucją kultury, posiada osobowość prawną i jest wpisany do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Suchy Las w Suchym Lesie pod poz. 1.
- CKiBP działa na podstawie:
1)
Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594
z późn. zm.),
2) Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 406 z późn. zm.),
3) Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 642),
4) Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz. U. z 2012 poz. 1105),
5) Statutu Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las (uchwała nr XXXVI/360/13 Rady Gminy Suchy Las z dnia 27 czerwca 2013 roku w sprawie Statutu Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las).
- Regulamin Organizacyjny CKiBP, zwany dalej Regulaminem, określa jego organizację wewnętrzną, główne zadania działów CKiBP oraz zadania zatrudnionych w placówce pracowników: działalności kulturalnej, bibliotecznej, administracyjnej i finansowo-księgowej.
- CKiBP jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
§ 2
Regulamin nadawany jest przez Dyrektora CKiBP, po zasięgnięciu opinii Organizatora.
§ 3
- W CKiBP wydawane są następujące akty normatywne:
1) zarządzenia – przepisy do stałego przestrzegania, stałego terminowego wykonania bądź terminowego wykonania,
2) regulaminy – przepisy o charakterze stałym, określające zasady i tryb postępowania,
3) instrukcje - przepisy proceduralne o charakterze stałym, określające tryb postępowania,
4) polecenia – przepisy o charakterze informacyjno-przypominającym.
§ 4
- Siedzibą CKiBP jest budynek w Suchym Lesie, ul. Szkolna 16, 62-002 Suchy Las.
- CKiBP prowadzi również działalność w filiach w Chludowie, ul. Szkolna
2 i Złotnikach,
ul. Żukowa 14.
§ 5
CKiBP jako samorządowa instytucja kultury używa pieczęci o treści:
Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna
Gminy Suchy Las
ul. Szkolna 16, 62-002 Suchy Las
tel. 61 25 00 400, fax 61 25 00 404
identyfikator 632501359, NIP 777-14-03-308
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA CKiBP
§ 6
- Działalnością CKiBP kieruje Dyrektor, który reprezentuje CKiBP na zewnątrz i jest za nie odpowiedzialny.
- Dyrektor odpowiada za gospodarkę finansową CKiBP .
§ 7
- CKiBP realizuje swoje zadania statutowe w następujących formach organizacyjnych:
1) Dyrektor,
2) Zastępca Dyrektora ds. Administracyjno-Organizacyjnych i Marketingu, zwany dalej Zastępcą Dyrektora,
3) Kierownik Biblioteki,
4) Główny Księgowy,
5) Dział Organizacji Działalności Kulturalnej, skrót DK, kierowany przez Dyrektora,
6) Biblioteka Publiczna, skrót BP, kierowana przez Kierownika Biblioteki,
7) Dział Administracyjno-Organizacyjny i Marketingu, skrót AOM, kierowany przez Zastępcę Dyrektora,
8) Dział Finansowo-Księgowy, skrót FK, kierowany przez Głównego Księgowego.
- Struktura organizacyjna CKiBP stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ III
PODSTAWOWE ZADANIA DZIAŁÓW I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW CKiBP
§ 8
1. Dyrektora CKiBP powołuje i odwołuje Wójt Gminy Suchy Las.
2. Pracowników CKiBP zatrudnia i zwalnia Dyrektor.
§ 9
Do podstawowych obowiązków Dyrektora CKiPB należy:
- zabezpieczenie zadań statutowych CKiPB w zakresie spraw związanych z realizacją:
1) celów i zadań CKiPB,
2) organizacją CKiPB,
3) mieniem CKiPB,
4) gospodarką finansowo - rzeczową CKiBP;
- monitorowanie prac podległych pracowników i działów, a zwłaszcza: Zastępcy Dyrektora, Kierownika Biblioteki, Głównego Księgowego, a w szczególności:
1) analizowanie i nadzór nad gospodarką finansową,
2) terminowe wykonywanie powierzonych zadań w oparciu o plan finansowy,
3) nadzór nad wierzytelnościami,
4) kontrola przepływów pieniężnych,
5) nadzór nad realizacją zamówień publicznych,
6) kontrola nad prawidłowym funkcjonowaniem, zabezpieczeniem i eksploatacją mienia CKiPB,
7) kontrola ofert i przygotowania umów na dzierżawę i wynajem pomieszczeń CKiPB,
8) przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawa pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz innych ustaw;
- nadzór, kontrola i ocena pracy działów CKiBP i pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy.
§ 10
Dział Organizacji Działalności Kulturalnej realizuje zadania w zakresie:
- organizacji przedstawień teatralnych, koncertów muzycznych, wystaw i innych imprez kulturalnych,
- organizacji konkursów, przeglądów, warsztatów,
- organizacji własnych imprez i imprez na zlecenie instytucji, firm i innych podmiotów,
- tworzenia kalendarza imprez,
- organizacji widowni,
- przygotowywania i dystrybucji biletów, zaproszeń i wejściówek,
- promocji imprez,
- analizy rynku pod kątem oczekiwań odbiorców,
- inicjowania i organizacji zajęć artystycznych, w tym kół zainteresowań, pracowni artystycznych, warsztatów, kursów itp. działalności edukacyjno-artystycznej,
- prowadzenia działań z zakresu animacji społecznej i aktywizowania społeczności lokalnej,
- współpracy z pozostałymi działami CKiBP w celu realizacji zadań statutowych,
- przygotowania materiałów niezbędnych do promocji i reklamy imprez i działalności edukacyjno-artystycznej,
- przygotowywania projektów dotyczących pozyskania środków zewnętrznych dla instytucji, współpraca w tym zakresie z pozostałymi działami,
- współpracy z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami, stowarzyszeniami w zakresie dot. realizacji zadań statutowych,
- prowadzenia dokumentacji merytorycznej i organizacyjnej dotyczącej realizowanych zadań,
- przygotowania standardowych i niestandardowych sprawozdań dot. realizowanych zadań,
- pozyskiwania dodatkowych środków na organizację imprez i działalność edukacyjno-artystyczną,
- przygotowania propozycji do planu finansowego.
§ 11
Dział Organizacji Działalności Kulturalnej, zatrudnia:
1) instruktora działalności edukacyjno-artystycznej – 1 ½ etatu,
2) instruktora organizacji imprez – 1½ etatu.
§ 12
Do zadań pracownika na stanowisku instruktora działalności edukacyjno-artystycznej należy:
- poznawanie potrzeb w zakresie edukacji kulturalnej,
- przygotowywanie planów działalności edukacyjno-artystycznej,
- przygotowywanie i realizacja projektów oraz programów edukacji kulturalnej,
- opracowywanie kosztorysów działalności edukacyjno-artystycznej.
- przygotowywanie planów przychodów z działalności edukacyjno-artystycznej.
- organizacja działalności pracowni, klubów, zespołów, warsztatów artystycznych i innych form działalności edukacyjno-artystycznej,
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej i organizacyjnej dotyczącej działalności edukacyjno-artystyczne,.
- przedstawianie Dyrektorowi propozycji cennika opłat za zajęcia edukacyjno-artystyczne i propozycji warunków uczestnictwa w zajęciach.
- przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych dotyczących działalności edukacyjno-artystycznej.
- pozyskiwanie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia działalności edukacyjno- artystycznej.
- udział w przygotowywaniu planów finansowych w zakresie działalności edukacyjno-artystycznej,
- współpraca ze szkołami, organizacjami, stowarzyszeniami, instytucjami w zakresie edukacji kulturalnej.
§ 13
Do zadań pracownika na stanowisku instruktora ds. organizacji imprez należy:
- planowanie, organizacja i realizacja imprez kulturalnych,
- ustalanie kosztorysów imprez,
- przygotowywanie harmonogramów imprez,
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na prowadzenie działalności imprezowej,
- organizacja sprzedaży biletów na imprezy,
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej i organizacyjnej dotyczącej organizacji imprez,
- przygotowywanie imprez masowych i dokumentacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej,
- promocja i reklama imprez,
- współpraca z artystami, agencjami artystycznymi i podmiotami prowadzącymi działalność kulturalną,
- współpraca z amatorskim ruchem artystycznym,
- organizacja wystaw,
- inne działania artystyczne mające na celu rozbudzanie wrażliwości artystycznej odbiorców oraz upowszechnianie kultury.
§ 14
- Zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
- Zastępca Dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
§15
Do obowiązków Zastępcy Dyrektora należy:
1. kierowanie CKiBP w czasie nieobecności Dyrektora,
2. nadzór i kontrola nad pełną i terminową realizacją zadań podległego działu oraz dokumentacją pracy,
3. nadzór i kontrola nad zamówieniami publicznymi,
4. przygotowywanie umów dotyczących wynajmu, użyczenia bądź dzierżawy pomieszczeń CKiPB,
5. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w budynkach i obiektach oraz na terenie przyległym,
6. udział w sporządzaniu planu finansowego CKiPB i jego korekt,
7. planowanie remontów w budynkach i obiektach CKiPB i nadzór nad ich prowadzeniem, w tym w budynku w Suchym Lesie, ul. Szkolna 16 zgodnie z umową najmu zawartą z Gminą Suchy Las,
8. zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa przeciwpożarowego, socjalnych oraz higieny pracy,
9. nadzór i kontrola nad aktualizacją procedur kontroli kontrola nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji kadrowej i płacowej,
10. nadzór i kontrola nad specjalistycznymi firmami ochrony fizycznej, mienia, przeciwpożarowej, monitoringu i ubezpieczycielami,
11. przygotowywanie zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujących działalność działu AOM,
12. świadczenie usług reklamowych na zasadach komercyjnych,
13. prowadzenia działań marketingowych oraz pozyskiwania sponsorów,
14. promocja i kontakt z mediami,
15. sporządzanie standardowych i niestandardowych sprawozdań dotyczących pracy podległego działu,
16. nadzór nad sprawnym działaniem strony internetowej CKiBP,
17. wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników Działu AOM.
§ 16
Dział administracyjno-organizacyjny i marketingu, zatrudnia:
1) referenta ds. administracyjno-kadrowych – ½ etatu,
2) pracownik sekretariatu- 1 etat,
3) portierów – (równocześnie informacja, szatnia) – 2 etaty,
4) pracownika gospodarczego – 1etat.
§ 17
Dział Administracyjno-Organizacyjny i Marketingu, odpowiada w szczególności za:
- terminowe i prawidłowe wykonanie zadań zgodnie z przepisami prawa,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników CKiPB, a w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
2) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
5) prowadzenie ewidencji urlopów pracowniczych,
6) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
7) ewidencja czasu pracy pracowników,
8) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
9) spisywanie zeznań świadków w postępowaniu powypadkowym,
10) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
11) organizacja badań lekarskich dla pracowników,
12) organizacja i przygotowanie naboru na stanowiska pracy.
13) prowadzenie spraw z zakresu BHP (dot. odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników CKiPB oraz posiłków profilaktycznych),
- stan techniczny budynków i obiektów oraz ich dokumentację,
- wygląd budynków i obiektów oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego dla filii w Złotnikach,
- wynajem, użyczenia i dzierżawę pomieszczeń CKiPB zgodnie z umowami,
- wynajem, użyczenia sprzętu stanowiącego wyposażenie CkiPB,
- utrzymanie czystości i porządek w budynkach i obiektach oraz na terenie przyległym, współpraca w tym zakresie ze służbami sanitarno-epidemiologicznymi, porządkowymi itp.,
- zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków i obiektów CKiPB oraz normatywne ich wyposażenie w sprzęt ppoż.,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- dokonywanie zakupów dotyczących bieżącej działalności zgodnie z zapotrzebowaniem poszczególnych działów,
- terminowe i prawidłowe sporządzanie sprawozdań z zakresu swoich działań,
- wykonywania reklamy wizualnej imprez w postaci plakatów, afiszy, banerów, ulotek, plansz, programów, druków okolicznościowych itd. we współpracy z DK,
- przygotowywanie projektów dot. pozyskania środków zewnętrznych dla instytucji, współpraca w tym zakresie z pozostałymi działami,
- współpracę z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami, stowarzyszeniami w zakresie dot. realizacji zadań statutowych.
§ 18
Do zadań referenta ds. administracyjno-kadrowych należy:
1. prowadzenie akt osobowych pracowników i innych dokumentów związanych ze stosunkiem pracy,
2. przygotowywanie umów o pracę, świadectw pracy i innych dokumentów związanych ze stosunkiem pracy,
3. prowadzenie ewidencji zatrudnienia, ewidencji czasu pracy i ewidencji urlopów,
4. prowadzenie ewidencji upoważnień,
5. prowadzenie dokumentacji dotyczącej umów cywilno-prawnych,
6. prowadzenie zgodnie z instrukcją archiwalną i jrwa archiwum CKiBP.
§ 19
Do zadań pracownika sekretariatu należy:
- realizacja zadań w zakresie planowania i organizowania pracy Dyrektora i Zastępcy Dyrektora, organizowania przepływu dokumentów i informacji wewnątrz i na zewnątrz CKiBP oraz obsługi interesantów,
- prowadzenie rejestru faktur i umów,
- prowadzenie rejestru pieczątek,
- wystawianie rachunków za usługi wynajmu i inną działalność z zakresu zadań AOM.
§ 20
Do zadań portiera należy:
- otwieranie i zamykanie CKiBP,
- wydawanie kluczy pracownikom i osobom wynajmującym pomieszczenia zgodnie z instrukcją wydawania kluczy,
- udzielanie ogólnych informacji o działalności CKiBP ,
- codzienna i podczas imprez obsługa szatni,
- kierowanie ruchem osób przychodzących do CKiBP.
§ 21
Do zadań pracownika gospodarczego należy:
- pomoc techniczna przy organizacji imprez i zajęć edukacyjno-artystycznych,
- przygotowanie Sali widowiskowej do realizacji imprez i sal tematycznych do zajęć,
- nadzór nad aparaturą nagłaśniającą, oświetleniową i urządzeniami technicznymi znajdującymi się w salach,
- drobne bieżące naprawy,
- dbałość o porządek wokół budynku.
§ 22
Dział Finansowo-Księgowy podlega Dyrektorowi CKiBP . W dziale zatrudnieni są:
- Główny Księgowy – ¾ etatu,
- Referent ds. księgowości i płac - ½ etatu,
- Kasjer - ¼ etatu.
§ 23
1. Głównego Księgowego zatrudnia i zwalnia Dyrektor.
2. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
§ 24
Do obowiązków Głównego Księgowego w szczególności należy:
1. prowadzenie rachunkowości jednostki, w tym obowiązek:
1) prowadzenia ksiąg rachunkowych,
2) stosowania przyjętych zasad (polityki) rachunkowości,
3) okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów (z wyłączeniem odpowiedzialności za przeprowadzenie spisu z natury),
4) wyceny aktywów i pasywów oraz rozliczenia inwentaryzacji,
5) sporządzenia sprawozdań finansowych i budżetowych;
2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi po zatwierdzeniu dokumentów przez Dyrektora lub innego upoważnionego pracownika,
3. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
4. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
5. przygotowywanie zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujących gospodarkę kasową, politykę rachunkowości, zasady i kontrolę prawidłowości przeprowadzania inwentaryzacji,
6. nadzór, kontrola i ocena pracowników zatrudnionych na wszystkich stanowiskach pracy pod kątem realizacji zadań finansowych,
7. nadzór, kontrola i ocena pracy podległych pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy oraz opracowywanie harmonogramów czasu pracy podległych pracowników i kontrola ich rzeczywistego wykorzystania,
8. wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników działu FK.
§ 25
Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości instytucji zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości w sposób prawidłowy, zapewniający rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej, wyniku finansowego oraz rentowności,
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
- przygotowywanie sprawozdań finansowych, budżetowych i statystycznych,
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
- opracowywanie projektu planu finansowego,
- zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania planu finansowego,
- zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej CKiBP, w tym m.in. nadzór nad prawidłowym wydawaniem, prowadzeniem i rozliczaniem wpływów z raportów kasowych, zaliczek i innych należności bądź zobowiązań finansowych,
- prowadzenie rejestru i rozliczanie podatku VAT,
- regulowanie zobowiązań wobec urzędów administracji rządowej, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Organizacji Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi lub prawami pokrewnymi,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi po zatwierdzeniu dokumentów przez Dyrektora,
- prowadzenie nadzoru nad mieniem CKiBP, w tym m.in. rozliczanie inwentaryzacji,
- wspieranie działów przy pisaniu projektów dot. pozyskania środków zewnętrznych na dofinansowanie działalności statutowej CKiBP,
- kompleksowa obsługa finansowa zadań oraz projektów realizowanych przez CkiBP w ramach odrębnie zawartych umów oraz pozyskanych środków zewnętrznych,
- kompleksowa obsługa finansowa przychodów CKiBP, w tym m.in. naliczanie odsetek od nieterminowych należności,
- przygotowanie standardowych i niestandardowych raportów i analiz finansowych dla Dyrektora i Zastępcy Dyrektora CKiBP,
- kontakty i współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie dotyczącym zadań, za które odpowiada (US, ZUS),
- prowadzenie dokumentacji dot. realizowanych zadań,
- prawidłowego obliczenia i terminowego przekazania:
1) składek na ubezpieczenia społeczne,
2) składek na ubezpieczenie zdrowotne,
3) składek na Fundusz Pracy,
4) PFRON (pow. 25 osób),
5) zaliczek na podatek dochodowy;
- współpracy z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami, stowarzyszeniami w zakresie dot. realizacji zadań statutowych.
§ 26
Do zadań pracownika ds. księgowości i płac w szczególności należy:
- sporządzanie list płac i pochodnych dokumentów,
- sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- wprowadzanie dokumentów do systemu finansowo-księgowego.
§ 27
Do zadań kasjera w szczególności należy :
- prawidłowe prowadzenie operacji kasowych zgodnie z Instrukcją kasową,
- sporządzanie raportów kasowych zgodnie z Instrukcją kasową.
§ 28
- Kierownika Biblioteki zatrudnia i zwalnia Dyrektor.
- Kierownik Biblioteki podlega bezpośrednio Dyrektorowi CKiBP.
§ 29
Do obowiązków Kierownika Biblioteki w szczególności należy:
- opracowywanie programów działalności biblioteki, planów finansowych i sprawozdań w zakresie działalności bibliotecznej,
- przygotowywanie z Dyrektorem, Zastępcą Dyrektora i Głównym Księgowym projektów, planów finansowych i sprawozdań dotyczących działalności CKiBP,
- organizacja i koordynacja pracy bibliotek, nadzór organizacyjny i merytoryczny nad bibliotekami,
- wnioskowanie i opiniowanie w sprawach kadrowo-płacowych pracowników bibliotek,
- przygotowywanie zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujące działalność biblioteki,
- sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących działalności bibliotek,
- czuwanie nad prawidłowością działania systemu informatycznego, sieci komputerowej, sprzętem komputerowym,
- pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- wnioskowanie do Zastępcy Dyrektora o remonty dotyczące bibliotek,
- prowadzenie szczegółowej ewidencji mienia CKiPB i jego rozliczanie z poszczególnymi pracownikami,
- współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami, stowarzyszeniami w zakresie dot. realizacji zadań statutowych,
- przygotowywanie projektów dot. pozyskania środków zewnętrznych dla instytucji, współpraca w tym zakresie z pozostałymi działami.
§ 30
Zadania biblioteki
Biblioteka realizuje zadania, w zakresie:
1. gromadzenie, opracowanie i przechowywanie i ochrona materiałów bibliotecznych,
2. udostępnianie materiałów bibliotecznych na miejscu, wypożyczanie do domu oraz prowadzenie wypożyczeń między bibliotecznych,
3. prowadzenie działalności informacyjno-bibliotecznej,
4. umożliwianie czytelnikom dostępu do Internetu i edukacja medialna w ramach tworzenia społeczeństwa informatycznego,
5. popularyzacja książek i czytelnictwa,
6. prowadzenia działalności wydawniczej,
7. współdziałanie z innymi bibliotekami, instytucjami upowszechniania kultury, organizacjami i towarzystwami w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczeństwa,
8. doskonalenie form i metod pracy bibliotecznej.
§ 31
Biblioteka Publiczna zatrudnia na stanowiskach ds. upowszechniania czytelnictwa:
1. bibliotekarza wypożyczalni i czytelni dla dorosłych w Suchym Lesie – 2 etaty,
2. bibliotekarza oddziału dla dzieci w Suchym Lesie – 2 etaty,
3. bibliotekarz w fili bibliotecznej w Chudowie – 1 etat,
4. bibliotekarz w fili bibliotecznej w Złotnikach - ½ etatu,
5. pracownik gospodarczy w filiach – 1 etat.
§ 32
Do zadań pracowników zatrudnionych na stanowiskach bibliotekarzy w szczególności należy:
1. gromadzenie, opracowanie, udostępnianie, materiałów bibliotecznych z uwzględnieniem potrzeb użytkowników,
2. ochrona materiałów bibliotecznych,
3. prenumerata i udostępnianie prasy z uwzględnieniem potrzeb użytkowników,
4. prowadzenie komputerowej ewidencji księgozbioru, dokumentację wpływów i ubytków,
5. prowadzenie komputerowego katalogu księgozbioru,
6. przeprowadzanie konserwacji i selekcji księgozbioru,
7. prowadzenie komputerowej ewidencję czytelników i wypożyczeń zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
8. świadczenie usług na rzecz czytelników w zakresie dostępu do Internetu, kserowania, wydruków komputerowych,
9. prowadzenie działalności informacyjno-bibliograficznej,
10. prowadzenie działalności kulturalno-edukacyjnej promującej książkę i czytelnictwo,
11. prowadzenie sprzedaży usług kulturalnych i edukacyjno-artystycznych CKiBP.
§ 33
Do podstawowych obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku pracownika gospodarczego należy:
1. utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach bibliotecznych,
2. utrzymanie porządku wokół budynku w tym odśnieżanie dojścia do budynku.
§ 34
Szczegółowy podział zadań w CKiBP określają indywidualne zakresy obowiązków przygotowane przez kierujących działami.
ROZDZIAŁ IV
Współpraca instytucji z jednostkami zewnętrznymi
§ 35
- Współpraca z jednostkami zewnętrznymi odbywa się na podstawie ustaleń dokonywanych przez CKiBP z tymi jednostkami.
- Rzecznikiem prasowym CKiBP jest Zastępca Dyrektora.
ROZDZIAŁ V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 36
W Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej obowiązują następujące akty prawne:
- Statut CKiBP,
- Regulamin Organizacyjny,
- Regulamin Pracy,
- Regulamin Wynagradzania,
- Regulamin premiowania,
- Regulamin nagrody rocznej,
- Regulamin nagród okolicznościowych,
- Procedury kontroli zarządczej,
- Polityka rachunkowości.
§ 37
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego ustalenia.
Dyrektor
..............................................................
Opinia:
….................................................................
Wójta Gminy Suchy Las